Sonntag, 3. Januar 2010

Weihnachtskarten Teil 1

Nun zeige ich euch noch ein paar von meinen Weihnachtskarten. Es folgt dann später noch ein Posting, dann bin ich durch mit Weihnachtskarten - versprochen.

Now I want to show you some more of my christmas cards. Later I will post the other christmas cards and then I will be through with it - I promise.

Die 1. Karte habe ich wieder mit dem süßen Bären von Lili of the Valley gemacht. Ich finde die wirklich niedlich und hoffe, dass es davon bald noch mehr Motive geben wird.

For today's first card I have used again the cute bear from Lili of the Valley. I love them and I am hoping that there will be some more stamps from this cute bear soon.


Stamps: Lily of the valley, stempelbar
Ink: Memories Black, ColorBox Chestnut
Coloration: Albrecht Dürer Watercolor Pencils, Stickles
Papers: Cardstock: Stampin' Up, Pattern Paper: Magnolia, My Mind's Eye
Embellishments & Co.: Brads, Charms, Flowers:
embellishments.de, Martha Stewart Punch


Für meine weiteren Karten habe ich dann auf die Motive von hÄnglar zurück gegriffen. Da gab es jede Menge schöne neue Motive passend zu Weihnachten, die mußte ich einfach haben und auch benutzen. Bei dieser Karte habe ich dann ein ganz neues großes Zuckerstangen-Charm aus meinem Shop benutzt, das passte einfach zu gut.

For my other cards I have used the stamps from hÄnglar. There were released some new christmas stamps, and they were a must have for me. On this card I have used a new and really big candy cane charm out of my Shop, because it was matching really good.


Stamps: hÄnglar, C.C. Designs, Hero Arts
Ink: Memories Black, Stampin' Up Bravo Burgundy
Coloration: Albrecht Dürer Watercolor Pencils, Stickles, Shimmerz
Papers: Cardstock: Stampin' Up, Pattern Paper: Basic Grey
Embellishments & Co.: Brads, Charms, Flowers:
embellishments.de, Martha Stewart Punch, Spellbinders, Scrappers Floss


Und nun zur letzten Karte von heute. Diese ist auch wieder mit einem hÄnglar Motiv und dazu mit dem Basic Grey Eskimo Kisses Papier gemacht. Das Papier ist wirklich toll, aber ich hätte es gerne mehr eingesetzt. Vielleicht mache ich einfach ein paar Winterkarten noch damit.

And now the last card for today. Again I have used a hÄnglar stamp and I have used the Pattern Paper Eskimo Kisses from Basic Grey. I love this paper and haven't used it much this christmas time. Maybe I will use it for some winter cards.

Stamps: hÄnglar, Hero Arts, Inkadinkado
Ink: Memories Black, Stampin' Up Bravo Burgundy
Coloration: Albrecht Dürer Watercolor Pencils, Stickles, Shimmerz
Papers: Cardstock: Stampin' Up, Pattern Paper: Basic Grey
Embellishments & Co.: Flowers, Ribbon:
embellishments.de, Brads: queen & co.


1 Kommentar:

Conibaer hat gesagt…

Die Karten sind allesamt absolute Spitzenklasse geworden!!!